Friday, March 28, 2008

Senja di Kampus Za'aba


Senja di Kolej Za'aba mengamit perasaanku. Aku masih duduk termanggu di bangku rehat di luar bilik. Senja semakin melabuhkan tirainya menanti kehadiran malam.
Sesekali terdengar riuh-rendah suara anak-anak remaja, masing-masing dengan gelagatnya, yang tersimpan seribu rahsia.
Kegirangan pasti ada....walaupun benakku masih buntu memikirkan sesuatu yang belum pasti.
Tika wajah malam muncul bersama seribu pertanyaan.... yang tak bisa terurai. Malam...malam...apalah ada pada kau, andainya siang tidak mengundur diri. Malam tetap malam.

2 comments:

aliza said...

apasal ko tak masukkan blog aku dalam senarai blog kawan-kawan ko? Aku bukan kawan ko ke? OOOO.. aku terlupa pulak, aku "skandal" ko kan? Mestilah tak masuk dalam senarai kawan-kawan tu. Mesti ko masukkan kat senarai yang khas kan? Sekarang masukkan! mananaliza.blogspot.com

Mazarina said...

Janji Tuhan; mega jingga pasti datang.malam akan kelam, dan esoknya siang akan menjengahkan wajah jua.itu,kalau tiada hujan mengubah siang.

sudikanlah jenguk cerpen sy; http://terbangtinggi-tinggi.blogspot.com

dan blog kisah semua http://hayah-madani.blogspot.com